tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post5895416972931082017..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: נער שני האקדחים כותב על מלאכיםד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-37255511012797539962010-04-19T09:08:17.980+03:002010-04-19T09:08:17.980+03:00תודה על הסקירה.
למיטב הבנתי, באופן שעל פניו מפתיע ...תודה על הסקירה.<br />למיטב הבנתי, באופן שעל פניו מפתיע ביותר, אין למלאכים בעולם המקרא כנפיים (לו היה להם, לא היו נזקקים לסולם על מנת לעלות מעלה או מטה בחלום יעקב)<br />לא מצאתי עדות למלאכים מכונפים במקרא. לעומת המלאכים, שכאמור, כנראה אינם מכונפים, ישנם מספיק מכונפים למיניהם במקרא. אם נמנה בראשונה את היצורים הלא אנושיים שבהם הרי שלכרובים כנפיים ואף לשרפים (שש כנפיים לאחד) וכן חיות המרכבה המתוארות ביחזקאל מצוידות בכנפיים. גם השמש מתוארת כבעלת כנפיים (אולי באופן פיגורטיבית, אבל בכל זאת), וגם האל אינו נמלט מן התיאור המכונף.<br />אין צורך לומר שעופות השמיים מצוינים כמכונפים. מעבר לאלו, הטריוויאלים. לארץ ארבע כנפות מהם נקובץ, ואף לבגד המצויץ.<br />והכי חשוב, כנפיים למנגל ביום העצמאות...נתנאל ברקnoreply@blogger.com