tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post8429298984880518418..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: המקרא, המחקר והחוקר - שיחה עם פרופ‘ אלכסנדר רופאד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-9753303047040427762018-05-20T16:48:15.689+03:002018-05-20T16:48:15.689+03:00פרופ. רופא העביר קורס בתורת הנבואה כשלמדתי ב 1963....פרופ. רופא העביר קורס בתורת הנבואה כשלמדתי ב 1963. תמיד אהבתי את התנ"ך ולא חשבתי שמדובר בטקסט קשה. הטעות בלימוד התנ"ך מתחילה ברגע שנכנסים עם כיפה לשיעור, כי החלק היפה של התנ"ך אינו דתי אלא צרור הסיפורים האפים שמשמשים תשתית להתהוות עם. מדובר בסיפורים עם מוסריות ועם גילוי חסר בושה של חיי אבות האומה. ברגע שמוסרים את לימוד התנ"ך לאנשים מאמינים, הם מיד מתחילים להסתיר ולהסביר במקום לפתוח ולאפשר ביקורת והסתכלות גלויה תוך דיון בין התלמידים. אני מאמין שכאשר יהיה תיקון של דרך הלימוד בכיתות הנמוכות של בתי הספר, זה יביא בהדרגה גם ללימוד מחודש באוניברסיטאות לעם.שמעון באריhttps://www.blogger.com/profile/11391242408428154106noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-23055932522405854762015-11-04T00:50:18.605+02:002015-11-04T00:50:18.605+02:00מנחם בן יצא כנגד ההוראה של התנ"ך כספרות אנליט...מנחם בן יצא כנגד ההוראה של התנ"ך כספרות אנליטית, על שלל המונחים הטכניים שלה. זה סוג ההוראה הנפוץ והוא מעקר כל קשר רגשי אל המיקרא.y welishttps://www.blogger.com/profile/14436634064635878780noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-19469128498752479262011-03-26T19:38:25.856+02:002011-03-26T19:38:25.856+02:00קראתי את הראיון ונהניתי מאד. קטונתי מלחלוק על הפרו...קראתי את הראיון ונהניתי מאד. קטונתי מלחלוק על הפרופסור, אבל אני מודה שלתפיסתי כמורה (צעיר וחסר ניסיון) אני לא מסכים עמו חלוטין לגביי הצבת העמדה הביקורתית בלב הוראת התנ"ך. <br /> <br />במיוחד צרם לי כינוי הגנאי "פשרה רקובה" שהוצמד לאפשרות של הוראת שני סיפורי הבריאה מנקודת מבט הרמוניסטית. אני מסכים ששני סיפורי הבריאה מספקים הזדמנות נהדרת לעמוד על הבדלי הסגנון והתוכן בין אסכולות שונות, ויותר מזה, כשלמדתי אותם בדרך זו בגימנסיה הדבר הפעים אותי וסקרן אותי מאד, אבל האם לא נכון "לנצלם" גם לצרכים אחרים? <br /> <br />נראה לי שלאחר שהייתי מלמד את תלמידי את שני הסיפורים מנקודת מבט ביקורתית, הייתי רוצה גם לדון איתם באפשרויות שונות לראות את שני הסיפורים כמקשה מורכבת אחת הטומנת בחובה אמת גדולה על טיבו של המין האנושי ומקומו בעולם. לדעתי, דווקא הידיעה המדעית כי הסיפורים נכתבו בזמנים שונים, על ידי אנשים שונים, בעלי השקפות עולם שונות, "משחררת" את הקורא לשוטטות במרחב שבינו לבין הסיפור בכללותו. במרחב זה הוא עתיד למצוא עושר הגותי רב, שאין לעמדה הביקורתית יכולת לספק לו. הדבר אמור במיוחד על תלמידי על-יסודי, שנמצאים בשלב מכריע מבחינת התפתחותם הפסיכולוגית.<br /> <br />בכל מקרה, שוב, נהניתי מאד ולמדתי הרבה.אמישמונהhttp://shafan10.blogspot.com/noreply@blogger.com