tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post9115205332113425712..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: ערומים מאחורי הגדר ומחיצת הברזל - וינייטת היום הגורליד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-11143647029629943072017-10-17T09:47:43.152+03:002017-10-17T09:47:43.152+03:00גם לדידי האשמה איננה בושה. אולם בלא בושה אין גם הת...גם לדידי האשמה איננה בושה. אולם בלא בושה אין גם התתכנות למודעות האדם כי הוא נושא באחריות לכשל בהתנהגותו אשר אינה יכולה למצא חן לא בעיני אלוקים ולא בעיני אדם. בלא בושה אין אחראיות. ברור לחלוטין כי בין המתבייש כי הוא עירום מבגדיו לבין המתבייש במעשה שלילי שנחשף בעיני אביו או אמו או חברו או קהילתו או אלוהיו שבשמים אלא שיתוף השם בושה בלבד. בושה זזו, היא גדר הברזל מפני העברה בסתר מפני שאלוהים נוכח או בגלוי מפני שאדם רואה.יצחק מאירhttps://www.blogger.com/profile/13854687998183754394noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-20845525226635472082017-10-11T13:44:23.927+03:002017-10-11T13:44:23.927+03:00שתי הערות כתגובה על המאמר היפה שלך, יצחק:
א. כל כך...שתי הערות כתגובה על המאמר היפה שלך, יצחק:<br />א. כל כך יפה תיארת ופירטת את כל הדברים שנולדו 'באותו יום גורלי', כדברים. הידע שלנו אודות ההדרגתיות של התפתחות תובנות ונורמות מחזק את התחושה שאולי זה סיפור יפה, אבל לבטח זה לא קרה כך במציאות, שכל כך הרבה רגשות, תובנות ותפיסות נולדו באותו היום. אולי זה מה שעושה את הסיפור הלא מציאותי הזה ליפה ומושך כל כך.<br />ב. הבושה איננה אשמה. הבושה היא עיוות של הטבע, ואני מדבר על אותה בושה ראשונית של האדם וחוותו על היותם עירומים. הבושה בגופנו העירום - אין בה כל הישג תרבותי. הבגדים שאנו מכסים בהם את גופנו מכסים גם על אי-רצוננו לראות בזולת מישהו השווה לנו ברגשותיו, בפגיעותו ובזכויותיו.<br />חג שמח!<br />מני גלhttps://www.blogger.com/profile/05444642430435290440noreply@blogger.com