tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post2782522223033314547..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: המקדש הבא לקראתו: וינייטה לפרשת "ויצא" התשע"הד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-41419068209165026382014-11-27T23:31:28.166+02:002014-11-27T23:31:28.166+02:00יעקב יצא מבאר שבע צפונה על גב ההר. על פי גוגל-ארץ ...יעקב יצא מבאר שבע צפונה על גב ההר. על פי גוגל-ארץ הליכה רגלית מבאר שבע לחברון נמשכת כ-14 שעות, שזה יום הליכה סביר. אם כותב הדברים דייק בפרטים הגיאוגרפיים, הרי "המקום" הוא באזור חברון. <br />"ואולם לוז שם העיר לראשונה" ואכן כקילומטר ממזרח לחברון נמצאת נקודה בשם ג'רון א-לוז (גם על פי גוגל ארץ).<br />דעתי, אותה גם ביטאתי בספרי, היא כי הסיפור הזה נכתב עבור המלך הינוקא יאשיהו כחלק מן המכלול הספרותי העשיר שנועד להשפיע עליו לעשות רצון קבוצת כוהנים אחת (שמוצאם המקורי בשילה אך בימי יאשיהו היה מרכזם בעיר ענתות). בזמן מן הזמנים הם ביקשו לשכנע אותו להעתיק את בירת ממלכתו מן העיר ירושלים בת אלף המקדשים ובמות האלילים אל העיר חברון הנקיה מעבודה זרה. לשם כך הם הציבו שם את חלום יעקב, את קברי אבות האומה, את בירתו הקדומה של שבט יהודה ואת העיר בה ביקש אבשלום לייסד את בירתו. <br />כידוע, יאשיהו טיהר את ירושלים מן העבודה הזרה והצורך לעקור חברונה נשכח. אך הסיפורים נשארו.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00976225768797534461noreply@blogger.com