tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post4933391739754948267..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: יציאת מצרים: היסטוריה או אגדה?ד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-52889496776615260622022-04-14T13:44:20.420+03:002022-04-14T13:44:20.420+03:00האדם הדתי המאמין יגיד: אני לא זקוק להמחשה ארכיאולו...האדם הדתי המאמין יגיד: אני לא זקוק להמחשה ארכיאולוגית כמו שבגיל 5 לא ממחישים 1+1 בשני תפוחים. זה טוב לחילונים שעדיין לא הגיעו לגיל 4.<br />החילוני יגיד: משה היה גאון?! היום יש לי סמארטפון.יוסף עוזרhttps://www.blogger.com/profile/15444697887328942505noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-70038881316882733452021-03-29T00:31:09.026+03:002021-03-29T00:31:09.026+03:00כדי להבין צריך לצאת מנרטיב הדתי, צריך לקרא את הכתו...כדי להבין צריך לצאת מנרטיב הדתי, צריך לקרא את הכתוב: שמות יד,ז "ויקח, שש-מאות רכב בחור", זה סדר הכוח (בצורה מספרית/עובדתית) שיצא "לרדוף" כל השאר זה סיפורים,(זה סדר גודל שמתאים לגירוש החיקסוס). יש מטרה לסופר המקראי והיא בין היתר לשמור עניין -לא להטעות, ולכן הוא השתמש ועיצב מחדש אירועים היסטורים (יש הרבה דוגמאות למעשה כל ספר תורת משה הוא עיצוב מחדש של אירועים והאגדות האזוריות) והכניס אותם לספר שלו. https://www.seferhayashar.comAnonymousnoreply@blogger.com