tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post5174909727227903246..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: ימי פורים ושאול המלךד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-88803629520397445502014-03-16T00:18:06.416+02:002014-03-16T00:18:06.416+02:00מעניין מאד. שאול גם נתפס בקלקלתו עת לכאורה הסיר את...מעניין מאד. שאול גם נתפס בקלקלתו עת לכאורה הסיר את האובות והידעונים (שמ"א כ"ח, ג) ובכל זאת כשלא ענהו אלוהיו באורים ובחלומות בקש מעבדיו "בַּקְּשׁוּ-לִי אֵשֶׁת בַּעֲלַת-אוֹב, וְאֵלְכָה אֵלֶיהָ, וְאֶדְרְשָׁה-בָּהּ; וַיֹּאמְרוּ עֲבָדָיו אֵלָיו, הִנֵּה אֵשֶׁת בַּעֲלַת-אוֹב בְּעֵין דּוֹר." (שמ"א כ"ח, ז). דהיינו ידע שאול שלא מלאו את הצוו המלכותי שלו. כיצד זה קרה? שאול היה מודע לחוסר משילותו לאורך כל תקופת מלוכתו במספר הזדמנויות. ולתוך סיפור תבוסתו של שאול בשל רחמנותו על עמלק הכניס העורך את סיפור האליבי של נצחון דוד על עמלק (שמ"א ל') ללא רחמים ולמי הוא מביא משלל המלחמה: לזקני יהודה. אין זאת כי אם בכוונת מכוון להשחרת פני שאול ולנקות את דוד מחוסר סיוע לעם ישראל במלחמת התבוסה בהר הגלבוע. שבוע טוב וחג פורים שמח! Anonymousnoreply@blogger.com