tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post5586005511368403949..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: מי את אסתר? שייכת? זרה? ד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-86749100495464030762024-03-21T20:20:43.380+02:002024-03-21T20:20:43.380+02:00קו הרצף בין זרות ושייכות נמצא בתוך נפשנו וכל אדם ח...קו הרצף בין זרות ושייכות נמצא בתוך נפשנו וכל אדם חווה רגעים שבהם המיקום על הרצף הזה משמעותי להגדרה העצמית Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-9347534304409048852022-02-12T11:23:25.368+02:002022-02-12T11:23:25.368+02:00עצם ההתייחסות יפה ומעוררת מחשבה, עם זאת אומר בזהיר...עצם ההתייחסות יפה ומעוררת מחשבה, עם זאת אומר בזהירות כי דומני שהשניות יכולה להיות קיימת בשני המינים גם באישה וגם בגבר. שניות מקראית למשל ניתן לראות אצל שאול המלך ביחסו לדוד. דוד כזר המתחבר לפלשתים בגת. יש לזכור שאסתר במגילה נוהגת מתוך אילוץ שאי אפשר לסרב לו. אילוץ של לקיחת נשים לבחירת המלך ואילוץ של בחירת המלך בה. כלומר הגבולות או התחום בו פועלת אסתר הוא תחום מאולץ שאין בו בחירה חופשית! הדבר היחידי שאסתר יכולה לעשות היא לבקש את בקשת המלך לעשות כרצונה הן לגבי היהודים הן לגבי איש צר ואויב המן הרע הזה. אך לאורך כל המגילה רקע האילוץ לא מרפה ממעמד אסתר מול המלך. היא נלקחת לבית הנשים מבלי לשאול אותה לרצונה היא מופיעה מול המלך בין אם תרצה או לא תרצה. וכך הלאה לאורך המגילה. חגי קמרט כתביםhttps://www.blogger.com/profile/13544700541010959588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-58186803720102910622016-03-20T16:31:03.661+02:002016-03-20T16:31:03.661+02:00סוגית הזרות מול שיכות היא לדעתי מוטיב החוזר הרבא ...סוגית הזרות מול שיכות היא לדעתי מוטיב החוזר הרבא פעמים במקרא. לדוגמא ספור הגר כנגד שרה , ספור רות המואבייה , לאה ורחל, אפילו המלכה וושתי שנמנת עם השיכות הופכת לפתע לזרה.<br />נושא הזרות והשיכות לגבי העם היהודי קיים לדאבוננו גם בישראל של היום שהיא מדינת היהודים, העם מורכב מקבוצות רבות שבניהם קיים מתח תמידי של זרות ושייכותEitan Medinihttps://www.blogger.com/profile/00728932071392649049noreply@blogger.com