tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post7328217307119077367..comments2024-03-17T07:13:26.255+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: כשאני שומע את ציקצוק חריקת אבני החצץ בפיהם של אומרי הקדיש בהלוויות ובאזכרות, ליבי נחמץ. ד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-924695185226366102018-05-03T20:43:15.551+03:002018-05-03T20:43:15.551+03:00אם הרשומה הזו שלחה אותך לחפש את התרגום לקדיש ולפרס...אם הרשומה הזו שלחה אותך לחפש את התרגום לקדיש ולפרסמו - דייני. כדי למלא אחר האשמה החמורה של הלבנת פנים - צריך להזכיר במפורש שמות. ביקורת עניינית על תופעה רחבה הינה הבעת דעה לגיטימית שאת כמובן רשאית לחלוק עליה. לדעתי, כל יהודי חייב להכיר כמה יסודות ביהדות לרבות הקדיש. אני מציע לך לבדוק מדוע נאמר הקדיש בארמית... יש לכך סיבות היסטוריות אמוניות מעניינותAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13043403542090684548noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-2940515211020226302018-05-03T20:43:02.030+03:002018-05-03T20:43:02.030+03:00אם הרשומה הזו שלחה אותך לחפש את התרגום לקדיש ולפרס...אם הרשומה הזו שלחה אותך לחפש את התרגום לקדיש ולפרסמו - דייני. כדי למלא אחר האשמה החמורה של הלבנת פנים - צריך להזכיר במפורש שמות. ביקורת עניינית על תופעה רחבה הינה הבעת דעה לגיטימית שאת כמובן רשאית לחלוק עליה. לדעתי, כל יהודי חייב להכיר כמה יסודות ביהדות לרבות הקדיש. אני מציע לך לבדוק מדוע נאמר הקדיש בארמית... יש לכך סיבות היסטוריות אמוניות מעניינותAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13043403542090684548noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-72608600777173739112018-05-03T20:42:04.390+03:002018-05-03T20:42:04.390+03:00אם הרשומה הזו שלחה אותך לחפש את התרגום לקדיש ולפרס...אם הרשומה הזו שלחה אותך לחפש את התרגום לקדיש ולפרסמו - דייני. כדי למלא אחר האשמה החמורה של הלבנת פנים - צריך להזכיר במפורש שמות. ביקורת עניינית על תופעה רחבה הינה הבעת דעה לגיטימית שאת כמובן רשאית לחלוק עליה. לדעתי, כל יהודי חייב להכיר כמה יסודות ביהדות לרבות הקדיש. אני מציע לך לבדוק מדוע נאמר הקדיש בארמית... יש לכך סיבות היסטוריות אמוניות מעניינותAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13043403542090684548noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-50026338026783109962018-04-17T11:11:10.145+03:002018-04-17T11:11:10.145+03:00תגובתה של מירי ברומר: אני מבינה את דודו אלהרר בצער...תגובתה של מירי ברומר: אני מבינה את דודו אלהרר בצערו על המשבשים אך כועסת על דבריו והתנשאותו. אני רואה בדבריו אף בבחינת הלבנת פני חברו ברבים והוא ודאי בידענותו יודע מה דינו של זה. . אך קודם לכל אומרים אצלינו שאין דנים אדם בשעת צערו. וגם כשהמילים לפניו באותיות קידוש לבנה ומנוקדות, אך עיניו שטופות בדמעות ולבו שבור ייתכן ולא יצליח להגות נכון את מילות הקדיש הלא פשוטות. , ראיתי כבר גם דתיים ובקיאים שלשונם כבדה בפיהם ברגעים אלה. מה מציע דודו אלהרר? שהאבל שמתו מונח לפניו יעשה חזרות בבית לפני הלוויה? . ואולי, הגיע הזמן לתרגם את הקדיש הזה לעיברית? מרטין לותר תרגם את התנך מלטינית לגרמנית וב- 1611 יצא תרגומו לאנגלית (המלך ג'יימס). על מנת לקרבו להמונים.אז ודאי לא יפגע הקדיש כהוא זה אם יאמר בעברית.: יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵיהּ רַבָּא - יתגדל ויתקדש שמו הגדול.<br /><br />בְּעָלְמָא דִּי בְרָא, כִרְעוּתֵהּ - בעולם שברא כרצונו.<br />וְיַמְלִיךְ מַלְכוּתֵהּ, וְיַצְמַח פֻּרְקָנֵה - ותמלוך מלכותו, ויצמיח ישועתו<br />וִיקָרֵב מְשִׁיחֵהּ - ויקרב את משיחו.<br /><br />בְּחַיֵּיכוֹן וּבְיוֹמֵיכוֹן וּבְחַיֵּי דְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל - בחייכם ובימיכם ובחייהם של כל בית ישראל,<br />בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב, וְאִמְרוּ אָמֵן - במהרה ובזמן קרוב, ואמרו אמן.<br /><br />יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ - יהי שמו הגדול מבורך,<br />לְעָלַם לְעָלְמֵי עָלְמַיָּא - לעולם ולעולמי עולמים.<br />יִתְבָּרֵךְ וְיִשְׁתַּבַּח וְיִתְפָּאֵר וְיִתְרוֹמָם וְיִתְנַשֵּׂא וְיִתְהַדָּר וְיִתְעַלֶּה וְיִתְהַלָּל,<br />שְׁמֵהּ דְּקֻדְשָׁא בְרִיךְ הוּא - שמו של הקדוש ברוך הוא.<br /><br />לְעֵלָּא מִן-כָּל-בִּרְכָתָא, וְשִׁירָתָא- למעלה מכל הברכות השירות<br />תֻּשְׁבְּחָתָא וְנֶחָמָתָא - התשבחות והנחמות,<br />דַאֲמִירָן בְּעָלְמָא, וְאִמְרוּ אָמֵן. - שאנו אומרים בעולם, ואמרו אמן.<br /><br />יְהֵא שְׁלָמָא רַבָּא מִן שְׁמַיָּא - יהא שלום רב מן השמים,<br />וְחַיִּים טוֹבִים עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל. וְאִמְרוּ אָמֵן<br /><br />עֹשֶׂה שָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו, הוּא יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ, וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל, וְאִמְרוּ אָמֵן.ד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttps://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.com