tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post8313329523671566835..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: ״עברים״ כשם גנאי במקראד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-13738000043525356932019-09-10T02:23:06.232+03:002019-09-10T02:23:06.232+03:00התזה כבר נכתבה ופורסמה בשנת 1998 בספרו של מאיר שטר...התזה כבר נכתבה ופורסמה בשנת 1998 בספרו של מאיר שטרנברג<br />HEBREWS BETWEEN CULTURES: GROUP PORTRAITS AND NATIONAL LITERATURE<br />PUBLISHED BY INDIANA UNIVERSITY PRESS<br />בספר 737 עמודים על נושא משמעות השם "עברי" במקרא. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11565092248332734325noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-41205766112683269812019-09-10T02:12:02.010+03:002019-09-10T02:12:02.010+03:00לפני שהוא ממציא מחדש את עיקריו של מחקר שכבר פורסם,...לפני שהוא ממציא מחדש את עיקריו של מחקר שכבר פורסם, כדאי מאד שמר בן-נון יקרא את ספרו של מאיר שטרנברג בנושא שפורסם בשנת 1998:<br />Meir Sternberg "Hebrews Between Cultures:Group Portraits and National Literature"<br />הספר יצא כאמור כבר בשנת 1998<br />בהוצאה אוניברסיטאית:<br />Indiana University Press<br />בספר למעלה משבע מאות עמודים העוסקים בנושא העברים, כולל "עבד עברי"<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11565092248332734325noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-35073507451231568712018-12-15T17:19:11.846+02:002018-12-15T17:19:11.846+02:00אנחנו מכנים את הצרפתים צרפתים, אבל הם עצמם קוראים ...אנחנו מכנים את הצרפתים צרפתים, אבל הם עצמם קוראים לעצמם Français. אני מקווה הצרפתים לא נעלבים וחושבים שאנחנו מזלזלים בהם .... גם אם יש ביננו שאוהבים לזלזל בהם. danhttps://www.blogger.com/profile/07842883738527428258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-71364543439939208212015-08-13T11:16:04.247+03:002015-08-13T11:16:04.247+03:00שלום עוזי
אם השם ״עברי״ כל כך חיובי בפי מצרים ופלי...שלום עוזי<br />אם השם ״עברי״ כל כך חיובי בפי מצרים ופלישתים למה בני ישראל לא משתמשים בו כדי לכנות את עצמם?<br />למה גם המצרים לא משתמשים בו בשאר המקרים שלא קשורים לגנאי?Yigal Bin-Nunhttps://www.blogger.com/profile/03145711704390109228noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-57076836957914788832015-08-13T10:51:56.777+03:002015-08-13T10:51:56.777+03:00שלום יגאל,
ההצעה שלך על משמעות "עברים" ל...שלום יגאל,<br />ההצעה שלך על משמעות "עברים" לא נראית לי. קודם כול, על יסוד מה אתה טוען שזה שם גנאי.<br />שנית, ההסבר הפשוט יותר הוא שאנשים זרים המסתכלים מבחוץ אינם בקיאים בהבדלים שיש בין קבוצות אוכלוסיה הנקראות כולן בשם כללי משותף . לאנשים זרים מבחוץ לא חשובים ההבדלים שבעיני בני הקבוצות הפנימיות הם הבדלים חשובים. לכן, המצרים, למשל, מכנים את כל מי שהכירו שהוא מארץ כנען בשם משותף אחד, והוא השם "עברי", וכך גם הפלישתים הרואים כמה אנשים שאינן פלישתים מתקרבים אליהם, קוראים להם "עברים".<br />עברי היה השם המשותף והוא הכיל הרבה קבוצות כנעניות שבעיני עצמן נבדלו זו מזו, ואין בזה שום זלזול. אופייניים לזה הם דברי יונה הנביא לשואלים מי הוא ומניין הוא, והוא אומר "עברי" כי זרים מכירים רק את השם הכללי.<br />ספר המקרא הוא ספר שנערך והוחזק על ידי "קבוצה פנימית" אחת, והיא הקבוצה שיותר מאוחר התייחסו אליה היהודים, ולהם כידוע היו חשובים מאוד ההבדלים ביניהם ובין כל "הגויים". לכן הם מעולם לא הוצרכו להזכיר את "העברים", שכן שם זה יכול היה להעיד שגם הם שייכים לציבור הנרחב של יושבי ארץ כנען, וזאת רצו היהודים למנוע כליל, שהרי המצוה הראשונה שלהם היא "לא להתערב בגוים"!!<br />אני מקווה שהערותי אלה יוכלו להשפיע במידת מה על המאמר חדש שלך, ועצם העיסוק בנושא מביא ברכה,<br />שלך בהוקרה,<br />עוזי אורנןAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/11082485398207680851noreply@blogger.com