tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post996753543776592605..comments2024-03-25T06:50:16.830+02:00Comments on ד"ר לאה מזור: על מקרא, הוראה וחינוך: ובכיה של בת שבע בשערי ירכיו של המלך דוד The weeping of Bathsheba in the thighs’s gates of king Davidד״ר לאה מזור על מקרא הוראה וחינוךhttp://www.blogger.com/profile/03207136823861557999noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-86462471587486304192018-02-20T13:12:53.952+02:002018-02-20T13:12:53.952+02:00ראייה מדויקת של רצון המקרא להראות לקוראיו. מעשה או...ראייה מדויקת של רצון המקרא להראות לקוראיו. מעשה אוירה הוא המעשה האכזרי ביותר בתנ"ך. לתת פתק מוות בידי חבר כדי שחבר משותף אחר יעמיד אותו מול המלחמה החזקה כדי שימות הוא מעשה אכזרי מאין כמוהו וזה עשה דוד. כנראה שאדם אכזר אמיץ ואיש דמים כמו דוד רק בעל אישות כזאת יכול להיות מנהיג לפחות באותה תקופה. אך האכזריות שכאן היא חריגה והיא אחד מול אחד ולא לאומית או מדינית. השיר יפה מדויק ונראה באמת שבת שבע אהבה את אישה ולא היתה לה שום כוונה זדונית כלפי דוד ודוד נוסף לאכזריותו היה גם מציצן לא קטן.חגי קמרט כתביםhttps://www.blogger.com/profile/13544700541010959588noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-62861398244632785302017-10-24T19:12:50.661+03:002017-10-24T19:12:50.661+03:00תודה עמוקה לפרופ' איתן מדינה על שבחר לתרגם את ...תודה עמוקה לפרופ' איתן מדינה על שבחר לתרגם את שירי "בת שבע" דן אלבודוריתhttps://www.blogger.com/profile/05814406002135135878noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-17050441579522141182017-07-14T23:12:05.544+03:002017-07-14T23:12:05.544+03:00כתיבה נהדרת על סיפור שלא נשכח
מלים ואותיות מהמקורו...כתיבה נהדרת על סיפור שלא נשכח<br />מלים ואותיות מהמקורות<br />שמביאים השקפתו של הכותב על תמונת הסיום של המערכהAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17893936386402333903noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-55730177536231384232017-07-13T18:27:58.152+03:002017-07-13T18:27:58.152+03:00שיר יפה מאוד אמביוולנטי חוסף את בת שבע לאחר מעשה ...שיר יפה מאוד אמביוולנטי חוסף את בת שבע לאחר מעשה עם דוד, בין אוריה המת לדוד החי. השיר מחסיר במתכוון את מה שקדם למות אוריה והוא: אשה רוחצת מעל הגג בנקודת ראות של דוד המלך, קשה להשתחרר מהמחשבה שעשתה זאת באופן ובמטרה פרובוקטיבית למשוך את תשומת לבו של דוד. אין ספק שחטאיה של בת שבע הם על אותה רמה לאילו של דוד המלך. ד״ר דן אלבו בשירו זה מרחיב את פסוק כו פרק יא של שמואל ב האומר ״ ותספוד על בעלה״ ומעמיד את בת שבע כאשה מתאבלת אך עדיין המשורר אומר בספקנות ולעג ״ ״בכיה וגניחותיה כחמוקיה ושדיה נוגעים לא נוגעים בשערי ירכיו של דוד״Eitan Medinihttps://www.blogger.com/profile/00728932071392649049noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1123420469079329875.post-24437939757720702482017-07-13T17:58:47.332+03:002017-07-13T17:58:47.332+03:00השיר יפה - הפרשנות העולה ממנו איננה נראית לי.השיר יפה - הפרשנות העולה ממנו איננה נראית לי.נורקה רוזנרוטhttps://www.blogger.com/profile/17915752395971502826noreply@blogger.com