יום שבת, 26 באפריל 2014

מן העתונות

אור קשתי, ’פרופ' יבלונקה: "חוץ מ'פורנוגרפיה של הרוע', אין בלימוד הפרטים הטכניים של השואה ערך חינוכי"‘, ’הארץ‘ 22.3.2010
על רקע מצוקת שעות הלימוד, מבקשת פרופ' יבלונקה לעורר דיון ציבורי סביב הוראת השואה, המוגדרת כחובה ותופסת חלק נכבד מכלל השיעורים בכיתות הגבוהות. "מדוע שמלחמת העצמאות - האירוע המכונן של מדינת ישראל - לא תהיה יחידת החובה? אני יודעת שיהיה ויכוח על כך, אבל לפחות יהיה דיון בנושא. הלימוד הטכני של השואה, איך רצחו את היהודים, שלבי הפתרון הסופי וכד', הוא החלק הכי פחות חשוב מבחינה חינוכית. חוץ מ'פורנוגרפיה של הרוע' אין בפרטים הטכניים של השואה ערך חינוכי. זה מאוחר מדי ללמד תלמידים שהגיעו לכיתה י' שאסור לרצוח בני אדם"
.
http://www.haaretz.com/hasite/spages/1158023.html

אור קשתי, ’בכירה ב"יד ושם": לימוד השואה רק דרך המשרפות חוטא לקורבנות‘, ’הארץ‘ 23.3.2010
 אתמול חידדה פרופ' יבלונקה את דבריה שפורסמו ב"הארץ" ואמרה כי "הדגש הגדול מאוד על השואה במערכת החינוך הוא מוטעה לא מכיוון שהשואה איננה חשובה. זהו בוודאי האסון הכבד ביותר שעבר על העם היהודי, ואחד האסונות הכבדים בתולדות האנושות, אבל השאלה היא מה עושים ברמה החינוכית: הדגש על הממד של הקורבן - מה עשו לנו ואיך המיתו אותנו - הוא חסר ערך חינוכי. התלמידים מתרגשים ועוברים חוויה מיידית ורגעית, אבל בטווח הארוך הוא חסר משמעות".‘
http://www.haaretz.com/hasite/spages/1158272.html







.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה