יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

לנופלים: רוטטות באפלה

הוסף כיתוב
יצחק מאיר
המת אינו מת לבדו. מתים עימו אביו ואמו, ובנו וביתו, ואחיו ואחותו, ומוריו ותלמידיו, ושכניו ורעיו הקרובים והרחוקים, ומי שידע את שמו וסופד לו, ובוכה אותו. אבל הוא לא מת בהמון.
המת שותק לבדו. שותקים עימו אביו ואמו, ובנו וביתו, ואחיו ואחותו, ומוריו ותלמידיו, ושכניו ורעיו הקרובים והרחוקים, ומי שיודע שמו ומי שסופד בליבו ובוכה אותו בנפשו. רק אהבותיו לא שותקות. הן חומקות כצללים בערב יורד אל לילה שאין לו סוף, ואיש בארץ איננו יודע כי איש בארץ איננו שומע את שפתותיה החיוורות של האהבה הנעות  בסתר, ורק אי שם, גבוה גבוה, הולך קולן מקצה העולם ועד סופו ולא תם.
המת לא מת ביומו. הוא מת שוב ומת בחצות של כל לילה, ומת באיילת של כל השחר, ואביו ואמו, ובנו וביתו, ואחיו ואחותו, ומוריו ותלמידיו, ושכניו ורעיו הקרובים והרחוקים, ומי שיזכור את שמו ויספוד לו ותהיה עוד דמעה בליבו לבכות אותו עד גם הוא לא יהיה כאן - ימות המת שוב ושוב, עד לבד לבד תבא בו הרוח, ושפתותיה של אהבה חיוורות תרטוטנה באפלה. 

מנחם אב התשע"ד, 03.08.2014 

תגובה 1:

  1. אם זה קורה אז חבל. זה צריך להיות אחרת. אמי שתחי'ה, ברחה כנערה מגרמניה עם הוריה, אחותה ואחיה לפלסטינה. התחתנה עם אבי ז''ל וילדה אותי. אבי נהרג במלחמת השחרור, גם אחיה. כעבור חמש שנים התחתנה שנית וילדה עוד שלשה ילדים. כיום יש לה שבט שלום של בנים ובני בנים, נכדים ונינים (ששניים מהם כבר התחתנו). סתם דוגמא. כמו שאומרים.

    השבמחק