יום שישי, 7 באפריל 2017

עדי וגדי גדי ועדי: סיפור חדש-עתיק

יצחק מאיר

אמי הטובה קנתה לי עדי,
ואבי האוהב קנה לי גדי,
העדי המופלא עודני עלי
אך הגדי האומלל נטרף, אללי.


למה נטרף? כי ככה נגזר,
כי הגדי הוא תמים וחתול הוא אכזר,
אך אודה לאלי, העדי שאמי
קנתה לי מכבר עדיין עמי.

הטורף נטרף, כי כלבים מוכיחים
כי הם לא רק נובחים אלא גם נושכים,
ואבוי לעולם, אבל העדי
שקנתה לי אמי שומר בעדי.

בא מקל וחבט בנשכן בעוצמה,
באה אש וכלתה במקל זעמה,
ומבול, לא פחות, כיבה את האש,
אך לי יש עדי לעד לא איואש.

המים גאו, נכנס שור לתמונה
ולגם אותם עד טיפה אחרונה,
וראה השוחט ושחט, אך אני
יש לי עדי שנקנה למעני.

קם מלאך שאיננו מוחל על שחיטה
ודן במחילה השוחט למיתה,
אך אני חי נפשי, העדי, העדי
שקנתה לי אמי תמיד עמדי.

אלוהים התבונן ממרומיו וראה
כי בא כבר מועד למגר הרעה,
אך אותי החיה ושמר צעדי
בזכות אמי שקנתה לי עדי.

פסח התשע"ז


תגובה 1: