אַקְדָּמוֹת מִילִין, לִבְרֵאשִׁית.
אַקְדָּמוֹת מִילִין, לִבְרֵאשִׁית.
כִּי אִם אֵין רֵאשִׁית אֵין תַּכְלִית.
・
רַק תֹּהוּ. רַק בֹּהוּ.
"אָנוּ מִשְׁתַּחֲוִים לוֹ כַּעֲבָדִים,
כִּי אֱלֹהִים לְלֹא הַשְׁגָּחָה עֶלְיוֹנָה,
לְלֹא רִבּוֹנוּת וּלְלֹא תַּכְלִיתִיּוּת,
הוּא אַךְ וְרַק הַגּוֹרָל וְהַטֶּבַע." [יצחק ניוטון]
אַקְדָּמוֹת לָרֵאשִׁית.
שָׁמַיִם מְזַמְּרִין מִמַּעַל.
וְכַנְפֵי הַשַּׁחַר פְּרוּשׂוֹת.
שֶׁמָּא מַגִּיעַ צִבְיוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם.
דַּי לָנוּ בְּפַעַם אַחַת.
וְאֵין פֶּלֶא וְאֵין פְּלִיאָה
וְאֵין קֻלְמוּס שֶׁלֹּא נִשְׁתַּבֵּר:
מֵהֵיכָן בָּאנוּ. וּלְאָן נֵלֵךְ.
וּפַעַם חֲשָׁבוּנוּ לְיוֹרְדֵי מִן הָעֵצִים,
וּפַעַם קוֹפְפוּ דְּמוּתֵנוּ אֶל הַיָּם,
וּפַעַם לְמוֹלֶקוּלוֹת יְבֵשׁוֹת יַחְשִׁיבוּנוּ.
וַאֲנַחְנוּ נַבִּיט בַּיְּקוּם,
מִיִּרְאַת גְּדֻלָּתוֹ קוּם נָקוּם,
וְנִשְׁתַּחֲוֶה.
עַל זֶרַע הַשָּׂדֶה הַמֵּרִים בְּכוֹחוֹ,
רִגְבֵי אֲדָמָה וְיַהֲפֹךְ לְצֶמַח.
עַל טִפּוֹת הַגֶּשֶׁם שֶׁאֵינָן
מַשִּׂיגוֹת זוֹ אֶת זוֹ לְעוֹלָם.
עַל כַּדּוּר הָאָרֶץ שֶׁאֵינוֹ מִתְעַיֵּף,
וְרֹאשׁוֹ לֹא סְחַרְחַר מֵאֵימַת הַסִּיבוּב.
עַל שַׁלְהֶבֶת שֶׁמֶשׁ שֶׁלֹּא מִתְכַּלָּה,
פַּעַם בְּנַרְתִּיקָהּ וּפַעַם בְּזָהֳרָהּ.
עַל מְחִילוֹת הָעֵינַיִם מִתַּחַת לְמִצְחֵנוּ,
עַל גַּלְגַּלִּים פִּלְאִיִּים מְלֵאִים נוֹזְלִיִּים,
עַל קַרְנִית וְקַשְׁתִּית, עַל מֵי-לִשְׁכָּה וַעֲדָשָׁה,
עַל גּוּף זְגוּגִי וּשְׁרִירָיו, עַל רִשְׁתִּית, וּשְׁאָר פְּלָאָיו.
וְהָאִישׁוֹן, נוֹף תַּבְנִיתוֹ שֶׁל הָאִישׁ,
מַבִּיט אֶל הַקָּנִים וְאֶל הַמְּדוֹכִים,
אֶל תָּאֵי הַגַּנְגְּלִיּוֹן וְאֶל תָּאֵי הָעֶצֶב,
בּוֹאֲכָה אֶל מִילְיוֹנֵי מִילְיוֹנִים שֶׁל סִיבִים.
'מוֹצָא הַמִּינִים' נִכְתַּב 100 שָׁנָה לִפְנֵי הוֹלַדְתִּי:
"לְהָנִיחַ שֶׁהָעַיִן, עִם מַנְגְּנוֹנָהּ הַמְּיֻחָד,
לְכִוְנוּן הַמּוֹקֵד לְמֶרְחַקִּים שׁוֹנִים,
לְהַכְנָסַת כַּמֻּיּוֹת שֶׁל אוֹר וּלְתִקּוּן אָבְרַצְיָה,
כַּדּוּרִית וּכְרֵאוֹמָטִית, עֻצְּבוּ עַל יְדֵי,
הַבְּרֵרָה הַטִּבְעִית, אֲנִי מוֹדֶה שֶׁזֶּה נִשְׁמַע
כְּאַבְּסוּרְד מִמַּדְרֵגָה רִאשׁוֹנָה."
כֹּה אָמַר צַ'רְלְס דַרְוִין.
וַאֲנַחְנוּ, מָה רָצִינוּ לוֹמַר?
בְּסַךְ הַכֹּל כַּמָּה אַקְדָּמוֹת שֶׁל מִילִין,
לִבְרֵאשִׁית.
אַקְדָּמוֹת מִילִין, לִבְרֵאשִׁית.
כִּי אִם אֵין רֵאשִׁית אֵין תַּכְלִית.
・
רַק תֹּהוּ. רַק בֹּהוּ.
"אָנוּ מִשְׁתַּחֲוִים לוֹ כַּעֲבָדִים,
כִּי אֱלֹהִים לְלֹא הַשְׁגָּחָה עֶלְיוֹנָה,
לְלֹא רִבּוֹנוּת וּלְלֹא תַּכְלִיתִיּוּת,
הוּא אַךְ וְרַק הַגּוֹרָל וְהַטֶּבַע." [יצחק ניוטון]
אַקְדָּמוֹת לָרֵאשִׁית.
שָׁמַיִם מְזַמְּרִין מִמַּעַל.
וְכַנְפֵי הַשַּׁחַר פְּרוּשׂוֹת.
שֶׁמָּא מַגִּיעַ צִבְיוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם.
דַּי לָנוּ בְּפַעַם אַחַת.
וְאֵין פֶּלֶא וְאֵין פְּלִיאָה
וְאֵין קֻלְמוּס שֶׁלֹּא נִשְׁתַּבֵּר:
מֵהֵיכָן בָּאנוּ. וּלְאָן נֵלֵךְ.
וּפַעַם חֲשָׁבוּנוּ לְיוֹרְדֵי מִן הָעֵצִים,
וּפַעַם קוֹפְפוּ דְּמוּתֵנוּ אֶל הַיָּם,
וּפַעַם לְמוֹלֶקוּלוֹת יְבֵשׁוֹת יַחְשִׁיבוּנוּ.
וַאֲנַחְנוּ נַבִּיט בַּיְּקוּם,
מִיִּרְאַת גְּדֻלָּתוֹ קוּם נָקוּם,
וְנִשְׁתַּחֲוֶה.
עַל זֶרַע הַשָּׂדֶה הַמֵּרִים בְּכוֹחוֹ,
רִגְבֵי אֲדָמָה וְיַהֲפֹךְ לְצֶמַח.
עַל טִפּוֹת הַגֶּשֶׁם שֶׁאֵינָן
מַשִּׂיגוֹת זוֹ אֶת זוֹ לְעוֹלָם.
עַל כַּדּוּר הָאָרֶץ שֶׁאֵינוֹ מִתְעַיֵּף,
וְרֹאשׁוֹ לֹא סְחַרְחַר מֵאֵימַת הַסִּיבוּב.
עַל שַׁלְהֶבֶת שֶׁמֶשׁ שֶׁלֹּא מִתְכַּלָּה,
פַּעַם בְּנַרְתִּיקָהּ וּפַעַם בְּזָהֳרָהּ.
עַל מְחִילוֹת הָעֵינַיִם מִתַּחַת לְמִצְחֵנוּ,
עַל גַּלְגַּלִּים פִּלְאִיִּים מְלֵאִים נוֹזְלִיִּים,
עַל קַרְנִית וְקַשְׁתִּית, עַל מֵי-לִשְׁכָּה וַעֲדָשָׁה,
עַל גּוּף זְגוּגִי וּשְׁרִירָיו, עַל רִשְׁתִּית, וּשְׁאָר פְּלָאָיו.
וְהָאִישׁוֹן, נוֹף תַּבְנִיתוֹ שֶׁל הָאִישׁ,
מַבִּיט אֶל הַקָּנִים וְאֶל הַמְּדוֹכִים,
אֶל תָּאֵי הַגַּנְגְּלִיּוֹן וְאֶל תָּאֵי הָעֶצֶב,
בּוֹאֲכָה אֶל מִילְיוֹנֵי מִילְיוֹנִים שֶׁל סִיבִים.
'מוֹצָא הַמִּינִים' נִכְתַּב 100 שָׁנָה לִפְנֵי הוֹלַדְתִּי:
"לְהָנִיחַ שֶׁהָעַיִן, עִם מַנְגְּנוֹנָהּ הַמְּיֻחָד,
לְכִוְנוּן הַמּוֹקֵד לְמֶרְחַקִּים שׁוֹנִים,
לְהַכְנָסַת כַּמֻּיּוֹת שֶׁל אוֹר וּלְתִקּוּן אָבְרַצְיָה,
כַּדּוּרִית וּכְרֵאוֹמָטִית, עֻצְּבוּ עַל יְדֵי,
הַבְּרֵרָה הַטִּבְעִית, אֲנִי מוֹדֶה שֶׁזֶּה נִשְׁמַע
כְּאַבְּסוּרְד מִמַּדְרֵגָה רִאשׁוֹנָה."
כֹּה אָמַר צַ'רְלְס דַרְוִין.
וַאֲנַחְנוּ, מָה רָצִינוּ לוֹמַר?
בְּסַךְ הַכֹּל כַּמָּה אַקְדָּמוֹת שֶׁל מִילִין,
לִבְרֵאשִׁית.
הפטנט של האבולוציה הוא בַּעֲלוּת על הָאוֹב, מנחשים ומעוננים ומניחים שמתישהו קרה משהו. שכנראה גרם לנתק בן קבוצות וכל קבוצה התפחה או שנשארה כפי שהייתה. הכל לפי ראות החוקר את המאובן וסיווגו לפי ראות עיניו. קשה. קשה לקבל שהכל שיש יד המקרה יצרה. וחלק מהכול הזה הלך והשתכלל ונברר דבר מתוך דבר, צורת חיים אחת מתוך קודמתה. הדג עלה ליבשה והפך לזוחל ומשדמו התחמם צימח כנפיים וכשנחת כי לא מצא מנוח לרגליו, נברר ממנו הקוף שנגרר להיות אדם. ואם כבר אדם אז עם מוח גדול. וחלק החי שנשכח מתורת ההתמיינות שמחוסר אחיזתה במציאות פשוט שכחה אותו. כל האופרציה הזאת אינה יכולה להילמד מאליה. אלמלא אכזבתו של האדם מעצמו. ועם מוח כל כך גדול עד שזנח את בוראו וחבר לנחש. ומאז שגורש מהגן נע ונד הברנש גם מתפתל כנחש. ורק לא לומר לשכלו להודות בטעותו עד לסוף המר, עד להכחדתו.
השבמחקותשובתי לזאת התזה, נניח שלקח לאבולוציה מיליוני שנים להפוך קוף לאדם, שהרי להפוך אותי לקוף עשה בן-האדם בהבל פיו של דארווין אחד מתוסכל. וכמות זוזים מבעלי ממון חסרי דעת אלוהים שחפצו בהאדרת שמם. שחפצו לבנות מגדל. שהתהלים אמר, "וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ". וּבַנְּחָשִׁיּוֹת הבררה הטבעית עוד ועד שהאדם יאכל עפר.
"הַכָּרַת פְּנֵיהֶם עָנְתָה בָּם וְחַטָּאתָם כִּסְדֹם הִגִּידוּ לֹא כִחֵדוּ אוֹי לְנַפְשָׁם כִּי גָמְלוּ לָהֶם רָעָה."
שלום רב,
מחקמהצד המדעי 'הטהור', אין חוק אבולוציה כפי שיש חוק גרביטציה או חוק אמפר או חוקים פיזיקליים שעמדו במבחנים.
לדרווין נעשה מעט עוול מסויים במיוחד אחרי שהסתודדו סביבו חסידים שוטים.
כאשר מקדישים פרק שלם בספר 'מוצא המינים' על חסרונות התיאוריה המוצעת, זה ראוי להערכה.
ככל שמתקדמים בזמן הדברים מתבהרים ומגיעים אל ההכרה בקיומו דל בורא לעולם.