יום שלישי, 11 בפברואר 2020

יוסי גמזו 2020-1938

ד״ר לאה מזור, האוניברסיטה העברית

פרופ׳ יוסי גמזו שלח לי מדי פעם שירים מפרי עטו לפירסום בבלוג שלי. אני מפרסמת עתה לזכרו המבורך כמה מהשירים הללו בלוויית כמה מהמיילים ששלח לי, המלמדים על אישיותו. 
כששלח לי את השיר בלדה על פצועי המלחמה האחרונה, הוא כתב:
לאה היקרה,
למרות שהשיר החדש שאני שולח לך בזאת ארוך מקודמיו, אודה לך מאוד אם תכללי אותו באתר היפה שלך, כי עד כמה שידיעתי הצנועה מגעת, איש מבין סופרינו ומשוררינו לא התייחס עד כה לנושא כאוב זה.
בתודה מראש -
יוסי

ועוד כתב לי בעניין אותו שיר:
לאה היקרה,
אסור לנו לשכוח את החיילים הללו הנלחמים עתה על חייהם במיטות בתי-חולים בלא פחות אומץ מזה שבו הם נלחמו בימי "צוק איתן".
בידידוּת ובהוקרה -
יוסי

על סכך לסוכה (סיפור אמיתי) כתב: October 8, 2014 at 12:00:06 PM GMT+3
לאה היקרה,
א). תודה לבבית על המייל האחרון שלך.
ב). אני שולח לך את שירי הצנוע "אני פמיניסט" שראה אור ב"מאזניים" בגליון שהוקדש ליום האשה הבינלאומי ואודה לך אם תעבירי אותו גם לאותה גולשת ב"פייס-בוק" ששאלה, בצדק רב, מדוע אין מזמינים לסוכה גם אושפיזות.
ג). הייתי מזמין כאושפיזות לסוכה, מלבד את אשת חיל, גם את חנה אם שמואל, את דבורה הנביאה, את יעל, את השולמית משיר-השירים ואת הפמיניסטית הראשונה בהיסטוריה, תמר אשת ער, אונן ושֵלָה בני יהודה בן יעקב אבינו.
ד). על מנת להקל עליך, אני מקדים ושולח לך בזה את הסיפור הקצר לסוכות, "סבך לסוכה", המושתת על עובדות ודמויות אמיתיות בתולדות הסכסוך היהודי-ערבי בארץ ישראל, בתקווה שאת וקוראי האתר היפה והמושקע שלך תיהנו ממנו.
בידידות ובהוקרה
ובברכת חג סוכות שמח ומועדים לשמחה –
יוסי

On May 7, 2015, at 10:27 , יוסי גמזו wrote:
לאה היקרה והנכבדה,
למרות של"ג בעומר אינו קשור בזכרונות תנ"כיים אלא תלמודיים (מרד בר כוכבא, ר' שמעון בר יוחאי וכו') אני ממהר לשגר אליך להפצה באתר היפה והמושקע שלך הן שיר ל"ג בעומר חדש לחלוטין, ישר מן התנור, בהלחנתו ובביצועו של מאסטרו עודד ברק (בקובץ המצורף הראשון) והן שיר בלתי מולחן על לקחי המטאפורה של המדורה, מדורת השבט, לגבי צרת הפיצול והפירוד הסקטוריאלי כיום בעמנו (בקובץ המצורף השני). 
אני מקווה שבכך יתאפשר לך לשלוח ממש היום שי ממך לכל הגולשים באתרך.
בהוקרה ובידידות ובברכת ל"ג בעומר שמח –
פרופ' יוסי גמזו 

ראו גם:


תגובה 1:

  1. נירה אשכול מגיבה:
    יוסי גמזו היה מקשט בשפתו היפה אירועים, מחשבות ועוד.
    במשך שנים הוא ליווה אותנו בכתיבתו המיוחדת.
    כתיבתו התפרסמה גם בבלוג שלך , אותו הילל ושיבח.
    הוא יחסר בכתיבתו המיוחדת שאפיינה אותו כל כך.
    יפה שהקדשת לו מקום באתר שלך.
    יהי זכרו ברוך
    נירה

    השבמחק