יום שלישי, 18 ביוני 2019

בכל אדם מסתתרת מפלצת: על ׳שלוש׳ של דרור משעני

שוקי לבנון, עתונאי ודובר התנועה לאיכות השלטון לשעבר

משכל הוצאה לאור מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד

על: דרור משעני, שלוש, משכל הוצאה לאור מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד, תל אביב תשע״ט 2018, 271 עמודים

בכל אדם מסתתרת מפלצת אמר לי פעם איש חכם.
היא מסתתרת ורק מחכה לשעת הכושר לפרוץ.
והיא כל כך בלתי צפויה ממתינה בשקט ומחכה להזדמנות. פעם היה זה מר ג'יקל ומר הייד, היום זה דור אחר, דור המצויד באמצעים טכנולוגים המאפשרים לו להסתתר מאחורי מסך ומקלדת.
אמנות החיזור הפכה פשוטה מבלי להראות פרצוף או אפילו מפגש בבית קפה. דרור משעני חושף בפנינו ביד אומן את פרצופו של הרוצח הסוטה המודרני התר באתרי ההכרות אחר טרפו ולא שש לחסלם לאחר שמאס בהם, ממש כמו חיית טרף החיה בטבע. בסגנון חד ובהיר מעלה בפנינו בלשון הווה סיפור לכאורה דמיוני אך הוכח כבר כמציאותי. שלש נשים וגבר אחד. גבר הטווה מלכודת לשתי נשים ואילו השלישית  מעלה אותו בחכתה בעודה משתמשת בטכניקות דומות לשלו. כשאנחנו מתעמקים בעלילה עולה במוחנו המחשבה המפחידה: על מי לסמוך וביחוד בשעה שאנו זקוקים ליד תומכת. מיהו האדם שאורב בפינה לשעת משבר לתקוף אותי. מי האדם שניזון מחולשת האחר לסיפוק צרכיו החולניים.  בתחילה קשה היה לי לעכל את סגנונו המיוחד של משעני הנוקט בלשון הווה כאילו הארוע  מתרחש עכשיו. לדוגמא :במקום "היא הלכה" הוא כותב "היא הולכת". כשהתרגלתי הבנתי שאולי כוונתו היא שאירועים ואנשים כאלה יכולים לצוץ בכל פינה כאן ועכשיו ולעולם לא תדע על מי לסמוך. בטלוויזיה משודרת הסדרה ׳המתחזים׳ בה מעלה אשת הטלויזיה אודטה את סיפורה האישי לפיו הייתה נשואה שנים רבות לאדם שבעצם היה מתחזה לאיש מוסד  והיא אפילו לא חשדה…
אני אוהב ספרי מתח עוד מילדות אבל מעולם לא חיכיתי לסוף. לא הייתה לי הסבלנות. הפעם מבלי להרגיש קראתי את הספר בנשימה אחת והאמת, הופתעתי מסופו. ולכן לא ארמוז במאמרי זה את סופו לא אגזול לכם את ההפתעה. הסופר תווה את דמות האשה השלישית בצורה כזאת שפשוט לא צפיתי את סופו ואכן הופתעתי.
ספר המעורר מחשבה עמוקה ומומלץ בחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה