יום חמישי, 20 ביוני 2019

"גבעת הגמדים" ליהודית מליק-שירן


יוסף כהן אלרן, סופר ומשורר

הוצאת ׳בת-אור׳

על: יהודית מליק-שירן, גבעת הגמדים, הוצאת ׳בת-אור׳, תל אביב 2016 

 זהו ספר הילדים גדל-המידות ביותר שבו אחזתי, בכריכה קשה ובוהקת והאחיזה בו מעוררת התפעלות. ברור לי שהוא נועד להיות מתנה משמחת לילד או ילדה אהובים, אבל גם להוריהם, להביא להם תכנים של שירה ושל סיפור, של ציורים גדולים מלאי צבע ומאירי עיניים ודפי כרומו שעושים כבוד לספר. הרושם הוא מידי, וכאילו הוא אומר למי שאוחז בו: אתה נכנס ואין בדעתי להניח לך, בוא והתענג פה, נכתבתי לענג את החיות המקסימות שכאן, וגם אותך.
זה מתחיל בהזמנה שבהתחלה המקסימה, המזמינה להיכנס אל הספר, אל הגבעה המיוחדת שהיא כמו דיור מוגן שנתן הטבע לאותן חיות מקסימות שבספר, וממשיך בתיאורים רבי ההומור, ואני  תוהה היכן מוצאה המחברת את שפע הדמיון ואת ההומור המיוחד המובא כאן, ואת המלל ששפתו מיועדת לאותם קוראים שלהם הספר נועד, והנה גם אדם כמוני שרוב שנותיו מאחוריו נכבש בזה מיד.
בואו בהמוניכם והביאו אל ילדיכם אל הגבעה. כל המעוניין מוזמן לסיור במקום המוריק והמיוחד הזה, ומובטח שיינתן לו תדרוך חם ואוהב להכרת המקום: "חרגולית הנהגת מְצַיֶּדֶת נוֹסְעֶיהָ בָּאָזְנִיּוֹת בְּכָל הַשָּׂפוֹת... זֶה שֶׁרוּת הַגִּבְעָה הַמֻּפְלָאָה, בָּהּ טִיּוּל הוֹפֵךְ לַחֲוָיָה…".
אני "הייתי שם", שמחתי ושבתי רענן. משהו רחב בחזי מהשפע החזותי והתוכני שמציע המקום. בואו והביאו את ילדיכם לראות ולחוש את הגבעה.
מומלץ על ידי ביותר. 

2 תגובות:

  1. תודה לך דר' מזור. זהן ספר מרענו ומלבב ומומלץ על ידי ביותר. גם הורים ייהנו.

    השבמחק
  2. תודה לאה יקרה, הפתעה נעימה עשיתם לי שניכם

    השבמחק