אור באפלת האינסוף |
שורה נכבדה של הוגים, חוקרים ורבנים, הוזמנה להתמודד עם טענתו של פרופ‘ נתן אביעזר
(פיסיקה, אוניברסיטת בר-אילן) המופיעה בספרו ’בראשית ברא: בריאת העולם על פי התורה והמדע‘, שב‘ויהי אור‘ הכונה לכדור האש הקדום שבישר את בריאת העולם בהתאם לתיאוריית המפץ הגדול. המפץ הגדול של התגובות מונח עתה לפניכם ואתם מוזמנים לקרוא ואף להשתתף בסיעור המוחות הזה (באמצעות הוספת ’תגובה‘ בסוף הרשומה).
(1) הרב פרופ‘ יהוידע עמיר, חוכמת אנוש בעולמו של הקדוש ברוך הוא
(2) פרופ׳ צחי וייס, תחומי ידע פרוגרסיביים וסטאטיים
(3) פרופ׳ יונתן בן דוב, התנ"ך מעניק את עצמו לפרשנות בכל דור ודור
(4) פרופ׳ ברוך יעקב שורץ, נצחיותה של התורה נמצאת בסמכותה הנורמטיבית
(5) פרופ‘ יאיר הופמן, התורה נכתבה בידי בני אדם לפני למעלה מאלפיים שנה
(6) הרב אביה הכהן, תפיסת העולם של בראשית א‘ זהה לתפיסת איש המדע המודרני
(7) אדוה הכהן, כל יישוב של סתירה נקודתית טומן בחובו פוטנציאל לקרע מאיים
(8) הרב יובל שרלו, אני חי בין שני הכיוונים
(9) פרופ‘ רחל אליאור, סיפור הבריאה מבקש לכונן משמעות ודפוסי מחשבה
(10) הרב ד"ר דוד מיכאל אברהם, טענת ההתאמה איננה עונה לקריטריון של הינתנות להפרכה
(11) פרופ‘ אליה ליבוביץ, גישת הבריאתנים (=the creationists)
לדעתי, הנסיון להחיל אמונה רגשית על מדע, מראה כשל באמונה...
השבמחקאמונה לא זקוקה למדע כדי להיות אמיתית ושרירה. מי שחש שצריך לבצר אותה, בהכרח אינו חש שהיא חזקה דיה כיום. זו בעיה שאין לה קשר כלל למדע
וכבר אמר פרופ' ישעיהו ליבוביץ: אלוהים הוא לא בית מרקחת והתורה אינה ספר מדע. התורה היא סט של ציוויים לאדם המאמין. מי שרוצה להבין את היקום, שיפתח ספר פיזיקה.
השבמחק