יום ראשון, 26 ביוני 2022

׳המועמדת׳ של קיארה קאס: רומן דיסטופי לנערות

שיר מזור, תלמידת כתה ה


קיארה קאס, המועמדת, מאנגלית: נעה בן פורת, הוצאת משכל, 2015, 374 עמודים

המועמדת הוא ספר רומנטיקה שמספר על נערה בשם אמריקה ( כן, קוראים לה אמריקה ) שגרה באיליאה, מדינה שבה משתמשים בשיטת המעמדות. יש שמונה מעמדות, אם אתה נמצא במעמד שמונה אתה הכי עני שרק אפשר, ואם אתה במעמד שתיים אתה מאוד עשיר, ומעמד אחד זה ממשפחת המלוכה.

אמריקה סינגר נמצאת במעמד חמש כך שהיא לא יותר מדי עניה אבל היא לא חיה חיים נורמלים כמו מעמדות ארבע שלוש ושתיים.

אמריקה סינגר מאוהבת בנער בשם אספן לג'ר שהוא ממעמד שש. הם כבר יוצאים ביחד שנתיים אבל הם לא מספרים זאת לאף אחד כי הם פוחדים מהתגובה שלהם, מכיוון שאם הם יתחתנו אז אמריקה תעבור להיות במעמד שש שהוא מעמד גרוע בהרבה.

והכול הולך טוב יפה עד שאמריקה מקבלת זימון להשתתף בבחירה, שזו תחרות של 35 נערות על ליבו של הנסיך מקסון ועל הכתר.

כמובן שמשפחתה מאוד נלהבת מהאפשרות לטפס בסולם המעמדות, אבל אמריקה לא ממש רוצה.

אמא של אמריקה הצליחה לשכנע אותה ללכת, ובסוף אמריקה מוצאת את עצמה בארמון המפואר, מול עוד 34 נערות אחרות ( חלקן נחמדות וחלקן לא) שכולן בסופו של דבר נלחמו או על הנסיך או על הכתר. למרות שאמריקה בטוחה שהיא לא מעוניינת להשתתף בתחרות ולא מעוניינת לנצח ובטח ובטח שלא מעוניינת בנסיך מקסון, לאט לאט הדברים משתנים והיא כבר לא בטוחה במה היא מעוניינת ובמה לא.

הי 🖐

מה שלומכם/ן ?

אני מקווה מאוד שנהנתם/ן מהתקציר שכתבתי, ואני מקווה מאוד שאתם/ן עדיין כאן כדי לשמוע מה אני חושבת על הספר. אז ככה, הספר הוא ספר מדהים עם סיפור אהבה מדהים ואני חושבת שהוא ספר ממש מעניין, 💜
למרות שיש אנשים שטוענים שהוא צפוי מידי. אני לא חושבת כך. 💕

בהתחלה כאשר קראתי את הספר קצת נגעלתי כי אתם/ן יודעים/ות, זה היה ספר הרומנטיקה הראשון שקראתי והנשיקות היו לי קצת מוזר, אבל פשוט התגברתי על זה כי, נו באמת, לא אפסיד ספר כזה נדיר רק בגלל זה, 💫

וזה לא שהנשיקות כל כך נפוצות ומגעילות, פשוט בפעם הראשונה זה קצת היה לי כזה 😟 ( מה זה הדבר הזה)

בכול מקרה אני יכולה להגיד לכם עלי, שהרגשתי שאני ממש שותה את המילים שקראתי בספר, ופשוט לא יכולתי להפסיק לקרוא וסיימתי את הספר תוך יומיים. 🗓

ובנוסף לכך אני מזהירה שבספר השני והשלישי יש קטעים עצובים שאני ממש בכיתי בהם, אבל לא איזה דמעה פה דמעה שם, ממש בכיתי 😢,

אבל זה חלק מהדברים שאני אוהבת בספר. ❤

לסיכום אגיד לכם שאני ממש ממליצה לכם/ן על הספר, כי הוא ספר מעניין , מדהים, נדיר, יפה וקסום ואני יכולה להגיד שגם אם אתם לא אוהבים רומנטיקה את הספר הזה אתם תאהבו. ואני לא היחידה שזה היה ספר הרומנטיקה הראשון שלה ושהיא אהבה, גם חברות שלי, שזה ספר רומנטיקה הראשון שהן קראו אהבו אותו.

בקיצור אפסיק לחפור ו… 

תקראו 🥰

ביי 🖐

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה