יום שני, 27 ביוני 2022

על ׳סערות בחיי אישה׳ מאת שולה ברנע



שולה ברנע, סערות בחיי אישה (עריכה: נורית שי), יהוד מונוסון תשפ״א, 139 עמודים

סערות בחיי אישה הוא רומן לירי שופע דינמיקה בין אתרים, דמויות ותובנות, המזמין את קוראיו לתוך עולם מסקן הצבוע בצבעי כוח וחמלה. גיבורי הספר נקלעים לרוב לסיטואציה חריגה שמאלצת אותם (ואת הקוראים) לבחון את גבולות האפשר ולהתמודד עם המציאות החדשה. חומרי הרומן קורצו מגוף ונפש, רגשות ויצרים, פורענות וגאולה. הקורא יודע מאין הוא יוצא אבל הוא לעולם לא יכול לנחש לאן הוא יגיע. יש בתיאורי הספר מבט שובב הומוריסטי ומרענן.
"הרעיון ללכת ללמוד הוא טוב, אך כקרקע למצוא בן זוג? הדבר נשמע לה נלוז ושפל. היא לא כזו זולה”. הרומן פורס לפנינו את ייסורי האהבה.
טלי, אלמנה צעירה בשלהי שנות ה־30 לחייה, נאלצת להתמודד מול נעוריה המתפרצים של בתה המתבגרת ומול התשוקה הלוהטת בינה ובין רוטמן, פרופסור לארכיאולוגיה, החווה עליות ומורדות. בין אֶרוֹס לאֶרוֹס – נחשפות לקוראים החולשות שבעולם האקדמי ומודגשת פגיעוּתה של האהבה. הזוגיות מוצגת ברומן כעולם סבוך ושובה לב, שיש בו ניצני רוך אך גם אלימות קשה.
המחברת, שולה ברנע (1949-), הייתה מנחת הורים, זוגות והגיל השלישי. עסקה בהוראה ובייעוץ חינוכי לילדים ולמבוגרים. וכן אחראית במשרד החינוך להקמת מרכזי הורות ומשפחה במחוז תל אביב. פרסמה ספרי שירה ופרוזה. ׳סערות בחיי אישה׳ הוא ספר הפרוזה השלישי שלה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה