יום שישי, 3 ביוני 2016

קנאתם בו שילחו

פרופ׳ עדנה אפק, אשת חינוךמרצה וחוקרת ספרותלשון ותרבות

ארנסט יוזפסון, שאול המלך
אַלְפֵי דָּוִידִים מַקִּיפִים אֶת שָׁאוּל
לוֹחֲכִים פִּצְעֵי תְּמִימוּתוֹ,
מְקַוִּים, מְצַפִּים מַפַּלְתּוֹ.
וּפְנֵיהֶם פְּנֵי יוֹסֵף, יַעֲקֹב וְלָבָן
וְשָׁאוּל עֲלֵיהֶם כְּעָנָן
יִפְעָתוֹ צוֹמַחַת גְּבֵהָה

קִנְאָתָם בּוֹ שִׁלְּחוּ
בִּנְגִינַת אַהֲבָה
הַקֶּלַע יָרוּ בְּמִצְחוֹ.
עַל הַר הַגִּלְבֹּעַ
קוֹמָתוֹ אָז שְׁכוּבָה
לוֹקְקִים דָּוִידִים
אֶת דָּמוֹ.

ניקוד: רפי מוזס

תגובה 1:

  1. פרפ עדנה אפק כתבה שיר מאתגר המאשים את הדווידים ומדמם את הקורא כמוני .
    בקריאת ספר שמואל א אני מוצא פעמים רבות את דוד נירדף ע״י שאול המוכה במרה שחורה .
    פרק כד ״וילך לבקש את דוד ואנשיו ושם מערה , ..... ויאמרו אנשי דוד אליו הנה היום
    יהוה נותן את אויבך בידיך ״ - אולי הם ״הדווידים״ בשיר של עדנה אפק אך לא דוד עצמו.
    דוד עונה ״ חלילה לי מיהוה אם אעשה הדבר הזה , ולא נתנו לקום... ויקרע את כנף מעילו של שאול״ ובצאתו מהמערה אחרי ששאול ״ ויקרא אדוני המלך , ויקוד דוד
    אפיים .... הנה ראו עינך את אשר נתמך יהוה בידי ותחוס עליך לא אשלח ידי באדוני כי משיח יהוה הוא״ ״ ואבי ראה את כנף מעילו בידי....ולא חטפתי לך״ ״ ואתה תודה את נפשי לקחת לא תהיה ידי בך״ ״ אחרי מי אתה רודף , אחרי כלב מת פרעוש אחד״.
    ״ויאמר שאול הקו לך זה בני דוד וישא שאול את קולו ויברך״
    הנה לפנינו מערכת יחסים בין מלך המוכה במרה שחורה ע״י המנהיגות הדתית
    ושני לוחמים המביעים אהבה ונאמנותם זה לזה

    השבמחק

תגובתך תפורסם אחרי אישורה. סבלנות, ותודה על התגובה.