יום רביעי, 28 באפריל 2021

עוזי ז״ק כצייר התנ״ך

עוזי ז״ק, צייר

עוזי זק

אני גר ברחובות, תואר ראשון במשפטים, תואר שני בהנדסה ותואר שני בפילוסופיה. הייתי שנים רבות מנכ״ל בחברות הייטק. כיום פנסיונר. עוסק בציור.

האהבה לתנ״ך: בית אבי, יעקב ז״ק, היה בית תנ״כי מיום היוולדי. כילד ביפו של שנות החמישים, ביתי היה זרוע סיפרי תנ״ך. אבי, עורך דין במיקצועו, הגה בתנ״ך מצעירותו בגולה. בעל זיכרון ניפלא, אבי ניגש מיד לחידוני התנ״ך הראשונים בארץ. מכיוון שסבל מראיה לקויה, גויסתי לקרוא לו את התנ״ך מידי יום. כך ספגתי את האהבה לספר הספרים.

אדם בגן עדן

הציור: במלחמת יום הכיפורים שרתתי בחיל הים. שיבעה חודשים בילינו בים מול שמש, גשם, ושאר מראות ניפלאים בים למי שחובב ציור. שם התחיל הרומן שלי עם אומנות זו. מאז אני מצייר עד היום בהתמדה ובזמן הפנוי. כמנהל שנים רבות בהייטק, מצאתי זמן לתחביב האהוב עלי.

כבד את השבת

לימודי הציור נעשו בלימוד עצמי של תולדות האומנות, בביקורים רבים במוזאונים, פגישות עם ציירים בארץ ולימוד עצמי של טכניקות ציור מציירים מפורסמים בעולם העתיק והמודרני. תערוכות רבות בארץ הציגו את עבודותי: במוזיאון מצדה, בתיאטרון הבימה, בהיכל התרבות בחיפה, ובעוד מקומות רבים...

הגר אשת אברהם

סיגנון הציור שלי נע בין ריאליסטי, לקוביסטי. הציורים מציגים אנשים, רעיונות, אתרים, ומאורעות בתקופת התנ״ך ובכלל.

אברהם ושרה חובקים בן

סולם יעקב

יעקב נאבק במלאך

יוסף ופוטיפר


מכת בכורות


ירח בעמק אילון

דוד והכנור


הירידה מצרימה


מתן תורה

המחוללות

תגובה 1: