יום רביעי, 30 בדצמבר 2020

דודה שושנה בת 100 - חוגגים לה בזום


דברי מופיעים בסרטון היוטיוב https://www.youtube.com/watch?v=CiEu3QFlID4 החל מדקה 34.

מה אומרים ביום ההולדת התלת ספרתי הראשון של אדם? כשהוא הגיע לגיל המבורך 100. גיל בלתי נתפס עבור כמעט כל הנוכחים במפגש המיוחד הזה בזום לכבוד דודה שושנה ליאון. מה זה גיל 100? כדי לתת איזה מושג קל ממשמעות פרק החיים שעברה דודה שושנה, אספר אנקדוטה מלפני למעלה משישים שנה. והיא נוגעת לכביסה. עיסוק שובר גב, והורס ידים וברכיים שהיה חלק בלתי נפרד מחייה של דודה שושנה, שהתברכה בחמישה ילדים.

הצעירים של היום מקבלים כמובן מאליו שיש מכונות שעושות כביסה. מכניסים את הבגדים והמצעים לתוף גדול, מוסיפים אבקה, נוזל או ג׳ל מיוחד לכביסה, והמכונה מכבסת, סוחטת ולעיתים גם מיבשת את הכביסה.

בימי ראשית המדינה, האנשים לא יכלו אפילו לחלום על דבר כזה. אצל דודה שושנה היה נהוג בימי רביעי ׳יום כביסה׳, שבו היא עסקה בעבודה המפרכת של הרתחת מים על פרימוס, כביסה בפיילה, סיבון של ׳שמן׳, שהיה קוביה גדולה של סבון מוצק, שפשוף הכביסה על קרש מיוחד, שטיפה, סחיטה ותליה לייבוש על החבלים.

יום אחד הגיעה דודה שושנה, כולה נרגשת לביתינו, לחזות בפלא לא יאמן. מכונה שמכבסת, שאבא שלי, אהרון גילינסקי זכרו לברכה, רכש. בעינים כחולות פעורות לרווחה היא בחנה את המכונה מכל עבריה, והתפעלה במיוחד מהמעגילה, שזה היה מתקן של גלילי גומי שביניהם שמו את הכביסה, סובבו אותם באמצעות ידית והכביסה יצאה סחוטה!

לכן, כשאתם מסתכלים על דודה שושנה תתבוננו בבקשה בידים שלה. אלה ידים שכיבסו, בישלו, גיהצו, רקמו וגידלו משפחה. ידי עמל חרוצות שתרמו את חלקן לקיום הנס הזה, שנקרא, הקמת מדינה עצמאית לעם היהודי!

דודה שושנה,

בעלי, יואב ואנכי, שולחים לך ברכות בריאות וסיפוק מהמשפחה הגדולה שהקמת: ילדים, בנים, נכדים ובני נכדים.

יהי בורא עולם לצידך, לברכך.













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה