יום שבת, 29 באפריל 2023

ספרה של אמירה סופר: הלב לא אמר כי טעיתי

אמירה סופר, הלב לא אמר כי טעיתי, הוצאה לאור ספרי ניב, הרצליה, תשפ״ב 2022, 172 עמודים


"אפילו הסיפור הדמיוני ביותר מכיל בתוכו זרעי מציאות. יתרה מזאת - כמעט אפשר לומר שהסיפור הממריא על כנפי הדמיון, מתחיל תמיד במציאות הסובבת אותנו. כך גם הספר הזה - תחילתו במעשה שהיה, והמשכו בדברים שהיו עשויים להיות. מפתיעים, בלתי צפויים ומרגשים ואני מאמינה שיחזיקו אתכם במתח לדעת מהו המהלך הבלתי צפוי שנכנס לחייה של אפרת בהמשך הסיפור, גיבורת הספר, עד שאפילו אני, הכותבת, אינני יכולה להעיד בהם אם הם אמת או פרי הדמיון.
באשר לי, העיקר הוא שהדברים היו תמיד אמת גם אם תחילתם בחיי והמשכם בחיי סיפור טוב הוא תמיד אמת ואני מקווה ששלי הוא כזה.״

אפרת, גיבורת הספר, השיגה כמעט כל אחת ממשאלותיה לחיים בעלי משמעות, עד לרגע בו פגע ברק בחייה השלווים אשר גרם לה להסתגר באבלה הכבד בביתה בשכונת טלביה בירושלים לזמן ממושך. האירועים במהלך תקופת האבל הארוכה, מחשבותיה הרבות ובעיקר יד הגורל, הובילו אותה לחיים מפתיעים, מעוררי השתאות, מדהימים ולגמרי בלתי נתפסים.

זהו איננו ספר מתח. זה המתח שחי בתוכנו, ברומן חיינו. זה המתח שדוחף אותנו להגשים את חלומותינו עם כוונה רבה, תקווה ואמונה.

וכך מתחיל מסעה לאושר האינסופי והמפתיע-

מרגע שהמלצר הצעיר הגיש לאפרת את ארוחת הערב שלה בבית המלון שלחוף הים, לא יכולה הייתה להסיר ממנו את עיניה כשדופק ליבה מואץ. מה בו משך את תשומת ליבה כמגנט? מה גרם לה לאפרת להתבודד במלון ולהתרחק מחייה ומביתה שבירושלים? על שאלות אלה ועל יתר הפנינים שנשזרו מכאן ואילך לכדי שרשרת חיים בוהקת ומרתקת, תמצאו את לידתן בספר זה.

אמירה סופר דור 13 בירושלים, נצר לשושלת "הפלא יועץ" מצד אימה ובת למשפחת סופרים מצד אביה. הייתה שנים רבות מורה לפסנתר ובעלת סטודיו לגרפיקה. אהבתה הגדולה לכתיבה שהוטמעה בה ע"י אביה, משפטן בכיר וסופר מחונן, הביאה ליצירתו של ספר זה הכתוב ברגישות סוחפת, שזור בפתגמי לדינו מבית אמה. המילים והפתגמים חדרו לחייה ולליבה, כשהם מביעים הרבה תובנות של חוכמה על החיים, על אהבות ואכזבות, על כאב ושמחה.

חידוש שאולי ראשוני-בספר תמצאו ברקודים ליצירות מוסיקליות המלוות אותה לאורך חייה, אותן ניתן לשמוע תוך כדי קריאת הספר, באמצעות אפליקציה סורקת ברקוד.

באינתיפאדה השנייה איבדה את אחותה לוינה שפירא ז"ל בפיגוע באוניברסיטה העברית בירושלים, לה מוקדש הספר ואישיותה הנדירה של לוינה שזורה בספר ובמהלך חייה של אמירה בקשר בל ינותק.

שם הספר נלקח מתוך השיר "עלאש", שמושר ע"י שלמה ארצי ושמעון בוסקילה. שורה מהשיר, היא שם הספר שניתן לי במתנה מהמשורר והזמר יהודה מסס, שכתב את מילות השיר.

תגובה 1:

  1. כתבה מעניינת החידוש של שמיעת מוסיקה תוך כדי מעניין גם הוא

    השבמחק