יום שישי, 17 באפריל 2015

ואת כתובת תל דן באינטרנט כבר ראיתם? ואת מגילות מדבר יהודה? הכל בפרוייקט התרבות של גוגל

ד״ר לאה מזור, האוניברסיטה העברית

ברכת כהנים
רוצים לצפות בכתובת תל דן, מתקופת בית ראשון, שמזכירה את ׳ביתדויד׳  בלי לצאת מהכורסה? רוצים לצפות בלוחית הכסף עם ברכת הכהנים? לבקר בהיכל הספר ובחלקים נוספים של מוזיאון ישראל תוך קבלת מידע מועיל?  לבקר במוזיאונים נוספים בעולם ולצפות באוצרותיהם הארכאולוגיים והאומנותיים? הכירו את פרוייקט התרבות של גוגל!
גוגל, בשיתוף פעולה עם מאות מוזיאונים, ארכיונים ומוסדות תרבות בעולם, בנתה כלים טכנולוגיים שמאפשרים לכל לסייר בהם באופן וירטואלי, לצפות בחלק ממוצגיהם ולקבל עליהם מידע עשיר ומועיל בצורת טקסטים מבארים, סרטונים, מפות והדרכות קוליות.
בפרוייקט התרבות של גוגל ניתן למצוא צילומים של יצירות אמנות, כתבי יד, אתרים מפורסמים מכל רחבי הגלובוס (יש סיור וירטואלי בבית הלבן ובארמון ורסאי) וסיורים באתרי מורשת עתיקים ומודרניים דוגמת אנדרטת השלום בהירושימה או פומפיי. חלק מהיצירות זמין בפורמט gigapixel המאפשר לשנות את הרזולוציה של התמונה, להתקרב אליה ולחקור אותה בפרטי פרטים.


כל החומר נגיש ושימושי ומיועד להיות מקור לימוד, מחקר והשראה לדורות הבאים. חסין מפני השמדה פיזית בידי אדם או כוחות הבליה של הטבע.
בישראל הוליד שיתוף הפעולה עם גוגל  את פרוייקט ההצגה הדיגיטלית של מגילות מדבר יהודה. ראוי לציון מיוחד הוא הפרוייקט שהביא אל הרשת את אוספי הצילומים והמסמכים של ׳יד ושם׳, המרכז העולמי לתיעוד, למחקר, לחינוך ולהנצחת השואה.
מאגרי הידע הדיגיטליים הללו, פותחים שער רחב ללמידה חדשנית, אינטאקטיבית וזמינה לכל בכל זמן ומקום. אוצר בלום ללימוד והנאה לדורות של אנשים: מורים ותלמידים, מחנכים וחוקרים.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה