בלפור חקק, משורר
בַּהַתְחָלָה שֶׁל הָעוֹלָם הָיוּ הָאוֹתִיּוֹת
בָּאוֹתִיּוֹת הוּא בָּרָא
אֶת נֶפֶשׁ הָעוֹלָם
וְעַד שֶׁבָּרָא אֶת נֶפֶשׁ הָעוֹלָם
לֹא הָיְתָה נֶפֶשׁ וְלֹא שִׁירִים
וְלֹא רוּחַ לְכָל הַיְּצוּרִים
בַּהַתְחָלָה שֶׁל עוֹלָמִי
הָיוּ שְׂפָתַי גֶּחָלִים
וְהָיִיתִי כְּבַד פֶּה כְּבַד שִׁירוֹת
חִכִּיתִי לִזְמַן רַעֲוָא דְּרַעֲוִין
כִּי הַתֹּהוּ וָבֹהוּ רָתַח כֻּלּוֹ
מִן הָאוֹתִיּוֹת הַבּוֹעֲרוֹת
שִׁשָּׁה יָמִים הוּא בָּרָא
אֶת יְרִיעוֹת הָרְקִיעִים אֶת דַּפֵּי הָאֲדָמָה
אֶת הַכּוֹכָבִים שֶׁנִּרְאוּ דּוֹמִים לְעִצּוּרִים
אֶת הַמְּאוֹרוֹת שֶׁנֶּאֱפוּ כִּבְצֵקִים שְׂרוּפִים
וְאֶת הַמִּשְׁפָּטִים שֶׁעָלוּ צֵרוּפִים צֵרוּפִים
בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי
בָּאוּ לִי הַמִּלִּים מְלוֹא כָּל הַיָּם
בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי הוּא בָּרָא אֶת הַשִּׁירָה
וְהָיְתָה לִי הַשִּׁירָה שַׁבַּת הָעוֹלָם
וַיְּכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ בִּסְעָרָה אַדִּירָה
נִרְפְּאוּ שְׂפָתַי גַּעְגּוּעִים
כִּי בָאָה לָעוֹלָם הַשִּׁירָה.
ניסן תשע"ב
--------------------------------
רעוא דרעוין, פירוש: רצון הרצונות (מארמית)
מקורות:
"באותיות הוא ברא": בעקבות פתיחה לספר היצירה: "בשלושים ושתיים נסיבות פלאות חכמה חקק יה". והרמ"ק כותב: "אותיות שבהן נבראו שמים וארץ וימים" ( הקדמה לספר היצירה).
"היו שפתיי גחלים והייתי כבד פה": בעקבות המדרש על משה בילדותו ( לקח טוב שמות ד', שמות רבא פ"א, כ"ו).
מתוך: רשות לתיקון עולם, 2016
תודה לכם לאה ובלפור. שיר עוצמתי אדיר ביופיו. מעלה ומרומם את שם יהוה וקדושתו שברא את העולם בכח אותיות שמו : ״ יהי״ ע״י אמירה . כמו הסנה הבוער ואיננו אוכל כך בלפור מצביע על ״התוהו ובוהו רתח כולו מן האותיות הבוערות ״ העולם נברא בששת ימים , מ. א עד. ת ״אף אחד לא נעדר״ ובאה לעולם השירה, כפי שהחוכמה אומרת ״אני היתי אתו בראשית דרכו״ בראשית = breSHEt
השבמחקואותי לימדו שלפי ספר יצירה העולם נברא ממספרים שנתהוו לאותיות. הלוא כן? אודה לתגובתו של המשורר המוכשר.
השבמחקשיר ארס פואטי על הכנת התפאורה והרקע לבריאת השירה בשישה ימים אצל המשורר, ביום השביעי באה השירה ולכן הוא קורא לה שבת העולם. שיר מרשים ונפלא.
השבמחק