יום שבת, 28 ביולי 2018

על נתוני הכניסה לבלוג הזה - כמה הרהורים

ד״ר לאה מזור, האוניברסיטה העברית


התופעה על אתר אינטרנטי הפתוח לכל וזמין תמיד היא מאושיות חיינו העכשוויים, והיא רחוקה מלהיות מובנית מאליה. לאינטרנט אין גבולות מדיניים תרבותיים או גאוגרפיים (למעט כמובן אצל משטרים וקבוצות שמצנזרים את הגישה אליו). 

אני נפעמת כל פעם מחדש כשאני רואה בתוכנת המעקב של הבלוג מאילו ארצות מגיעים הגולשים אליו. התמונה היא כמובן דינמית, משתנה בכל רגע נתון והטבלה דלעיל היא דוגמא מקרית מהרצף.  
התוכנה מגלה שלפעמים מגיעים לבלוג גולשים מארצות שאין לישראל קשרים דיפולומטיים איתן. מרגשת העובדה, שלמרות, שכמעט כל הרשומות בבלוג כתובות בעברית, ושלמרות שהרשומות פונות לפלח מסויים של גולשים, כאלה המתעניינים במקרא - במחקרו, בהוראתו ובהדהודיו בתרבות (בעיקר שירה שנכתבית בהשראתו), מגיעים אליו גולשים רבים מארבע קצוות תבל. הנתונים המרשימים של מספר הכניסות לבלוג הם אמירה למשתתפים בו (הרי זה בלוג שיתופי) שחברים מקשיבים לקולם. 
מיותר לציין שהבלוג אינו מחפש ׳רייטינג׳, ושאין למספר הכניסות אליו שום משמעות כלכלית, כי  הוא נקי מפירסומות. כל כולו תרומה אלטרואיסטית לאוהבי הדעת והחכמה. 
זו הזדמנות נעימה להודות לכל מאות אנשי הרוח היתירה, מהארץ ומהעולם: אנשי המחקר, ההגות, הספרות, השירה והחינוך, שתרמו ותורמים לבלוג מידיעותיהם, מתובנותיהם, מתבונתם ומכוחם היוצר. תבוא הברכה על ראשם.

* על הבלוג אופיו ומטרותיו ראו כאן

3 תגובות:

  1. לאה יקרה,
    קבלתי וקראתי את הדברים שכתבת על הבלוג שלך. מעין סיכום ביניים...
    הכתיבה היומיומית לאורך שנים, הנושאים הרבים והמגוונים בהקשר למקרא עליהם את כותבת בשמך ובשם אחרים– מאירים עיניים ומאפשרים להתוודע לעולם המופלא של התנ"ך.
    ישר כח ותודה
    נירה אשכול

    השבמחק
  2. לאה יקרה ישר כוח על פועלך להרמת קרנו של המקרא. תודה לך גלי

    השבמחק
  3. לאה יקרה
    ישר כוח על פועלך להעלת קרנו של המקרא. תודה לך גלי

    השבמחק